Extra ondersteuningsaanbod
We vinden het heel belangrijk om een inclusieve leeromgeving op school te bevorderen waarin alle kinderen gelijke kansen krijgen, ongeacht verschillen in niveaus, snelheid en interesses. Zo willen we goed begrijpen wat de individuele leerbehoeften van kinderen zijn om hen in staat te stellen zichzelf maximaal te ontwikkelen. Wij monitoren de leerloopbaan van iedere leerling en bieden waar nodig passende ondersteuning. In ons schoolondersteuningsprofiel staat beschreven hoe onze school gestalte geeft aan de zorg en begeleiding en wat de mogelijkheden zijn voor extra begeleiding.
Onze leerkrachten en onderwijsprofessionals hebben oog voor de omgeving en behoeften van de leerling. Vanuit het oogpunt van kansengelijkheid wordt voorkomen dat leerlingen op school slechter presteren dan ze bij gunstiger omgevingskenmerken zouden doen.
Schoolondersteuningsprofiel
Soms hebben leerlingen extra ondersteuning nodig. In het schoolondersteuningsprofiel staat welke extra ondersteuning de school biedt. Ook staat hier welke doelen en wensen de school heeft voor de toekomst. En hoe de school contact heeft met de ouders over de ondersteuning. Het schoolondersteuningsprofiel wordt opgesteld samen met leraren, de schoolleiding en het bestuur.
Wij beschikken onder andere over de volgende specialisten/coördinatoren:
• een rekencoördinator;
• een gedragsspecialist;
• een leescoach (technisch lezen);
• een leescoördinator (leesbevordering);
• twee RT-ers;
• drie woordenschatcoördinatoren;
• een rots & water trainer;
• twee faalangsttrainers;
• drie antipestcoördinatoren;
• schoolmaatschappelijk werker;
• hoogbegaafdheidscoördinator;
• coach/schoolopleider;
• schoolpsycholoog;
• specialist nieuwkomers (NT2).
Tevens hebben we meerdere onderwijsassistenten in dienst die de leerkrachten structureel ondersteunen bij de begeleiding van leerlingen.